Tuesday, November 16, 2010

ape kes?

"Cik Siti Nazariah line 4..Cik Siti Nazariah line 4.."
suara Ckin berkumandang
sy bergegas angkat fon.
sy : "hello, boleh sy bantu"

mr X : "hello, ni Cik Siti ke?

sy : "Ye,sy berckp.boleh sy bantu?"

mr X : "kenal P.....?"

sy : "Ha, P.....? nape ea?"

mr X : "U ade bg nama dia kt mana2 Agen Dana?"

sy : "takde pn..kenapa encik?"

mr X : "ni ada org call mintk hutang ckp 'U takde keje ke?If tak boleh bayar g mati la!'.. u ada tak kenal sape Agen Dana ni?"

sy : "ni psl kes tertunggak ke?

mr X : "haa..pasal itu kes tertunggak la"

sy : "biasanya if kes tertunggak bhgn Rec* yg call pelanggan.Tp yg psl Agen Dana ni sy tak pasti pulak.Encik ni sape?"

mr X : "kenapa bank u boleh ckp itu mcm dgn dia?skrg ni dia nak report kat polis n nak sue itu Agen Dana n bank"

sy : "Encik ni sape?"

mr X : "sy org yg prihatin dgn dia.sy nak tlg dia"

sy : "maaf encik, sy tak tahu psl hal2 ni sume.boleh sy tawu nama encik?IC?"

mr X : "tu tak penting.skang ni dia nak buat report polis"


huh?what the..?

sy : "encik better check dgn pihak Rec* dulu.sy bg no Rec* encik call dorg tnye keadaan yg sbnanye.encik, encik kena bg sy nama dan IC.sy tak boleh teruskan apa2 if encik tak bgtahu detail encik.encik ni sape sbnanye?"

mr X : "Sy S....Tp tu bkn mslhnye Cik Siti,dia mmg nak saman bank n Agen Dana."
sy : "Encik, bg IC"
tut.tut.tut.tut...

tgn menggeletar.
nak cr brg pn dah tak jmpe.
trun bwh, cr En Li ngn Bos.
dnga je sore dorg tgh mkn kat pantry automatically terus jerit.
sy : "En Liiii..~"
sebak sgt.takot..tak smpt nak cite ape2 da meleh air mate.
En Li : "hah?Nape?"
sume tergamam tgk sy nanges.sy mmg tak pnah nanges pn sblm ni.huu.
Bos : "Awk nape Naza?"
lari dr pantry nanges jap puas2 kat strong room.
dah ok sket baru jmpe dowg.
tu pn tersedu2.
T.T
sy : "En Li, takot..ade org call ckp bla..bla..bla..(mls nak taip.pjg sgt)"
Bos : "nape pulak nak saman?"

sy : "tatawu~(still nanges) sy takot la bos.takot name sy naek nt camne?"

En Li : "alah, awk jgn risaw.takde punye camtu.if dia nak saman pn msti Bos yg kena dulu.pastu sy then baru staff yg terlibat.lg pn dia tak boleh saman awk.dia takde bukti.yg call dia, sape tu, Agen Dana?haa..no yg klua tu pn no Agen tu.bkn no awk.dah la..takde pape tu"

Bos : "betul..pape pn msti sy kena dulu.alah..takde pape punye.jgn takot.dah la..ade lg teruk.smpai tgu dpn bank pn ade.awk ni kes kecik je"

*kes kecik?nak nek mahkamah kes kck ke?*

En Li : "takpe..lps ni if dia call awk bg kat sy je"

stil sedu2.T.Tlps Bos n En Li bg sepatah dua kata baru rase lega.
tetibe rase malu sbb tak dpt nak control emosi.

last2 jdk bahan dgn bos.duhh~

nak balek td..
Bos : "naza, nanges lg ke?"
tnye smbil senyum2 perli.

Cis!cis!!menyesal nanges.wuu~

Notakaki : pengalaman..hurm.lps ni kena kuat.=)

5 comments:

  1. huih, kalo cemak pun, cemak nanges kot! >..< wuwu~ pengalaman byk mengajar kite kan :)

    ReplyDelete
  2. tantan:cuak siot~tak pnah handle bende2 camni.huu.

    cema':kan2.pasni da tak takot sgt da.nanges pn da tak.:p

    ReplyDelete
  3. dah tuh, utk akak ko belikan aper?

    ReplyDelete
  4. beli ape nye?
    tak paham den,huhu

    ReplyDelete