Sunday, June 3, 2012

A Mommy-To-Be :)

Assalammualaikum.

Last entry sy bulan Feb ke awl bulan March ntah?
Ni baru nak update balik. :)
and now we've just entered a month of June, which is, my Baby is now almost 3 months 2 weeks.
Alhamdulillah, Allah bg rezeki kpd sy dan Husband. :D

Well, it's not as easy as you read, or as you heard.
Carrying a Baby inside gives you loads of sweet and hard experiences.
Sgt2 bersyukur kpd Mommy2 yang tiada sebarang alahan.
And me.....
vomiting, headache,loss appetite. loss energy, etc..
such a challenging moment.
ade masa terbaring je.
muntah lbh dr 5 kali per day.
everyday i'll touch my tummy and says " Baby kene kuat harini utk Mama.Please.."
menangis tu toksah cite.
well, sy memang Neng Yatimah pun.
Abah ckp "jgn layan sgt, bykkan istighfar.Allah bg dugaan tu kalau layan sgt Iblis suka."
Mak pulak "jgn manjakan sgt sakit tu,nanti baby dlm perut tu pun manja"
bukan nak layan tp mmg tak larat.
bile Husband balik dia la yang layan karenah sy.
urutkan badan, trying to comfort me everytime i feel weak.
tp dia tak selalu ada. :( 

Whatever it is, sy dah mula masuk fasa ke-2 di alam perkahwinan-Pregnancy.
bersyukur sgt2 sy boleh bg zuriat kpd Husband.
so i need to be strong for this Baby.
Semoga sy cepat sembuh dr alahan2 yg ada.
keje byk nak buat ni. >.<

notakaki: sy nak g muntah dulu. wuu~




1 comment:

  1. congratulations! & take care :-), thanks sbb sudi jenguk my blog.

    ReplyDelete